Direktlänk till inlägg 18 juni 2010

FODERVÄRD sökes!!!

Av Boel & Edit Rosenlund - 18 juni 2010 08:42

Vi vill gärna behålla en tikvalp på foder efter den spännande kombinationen

Helge och Penny (se ny bild på Helge i inlägget längre ner!)


Därför söker vi en seriös och engagerad FODERVÄRD till den mest lovande tikvalpen.


En foderhund är en hund som vi tror extra mycket på och som vi med tanke på hundantalet inte kan behålla hemma hos oss. Foderhunden måste skötas minutiöst till kropp och päls, den får inte tillåtas tovas (=gäller f ö alla hundar från vår kennel!) eller klippas ner.


I gengäld får ni gratis klippning hela fodervärdstiden samt möjlighet att i framtiden få följa den spännande resan med valpar etc.


Viktigt är att foderhunden, i likhet med alla valpar från vår kennel, får ett

aktivt liv med meningsfull sysselsättning. Hunden måste tränas för utställning

både hemma hos fodervärden samt på ringträningar.


Fodervärdsskapet fungerar bäst om Fodervärden själv är utställningsintresserad, det är trevligt om intresse finns att hänga med oss

på utställningar när det passar!


Tidigare erfarenhet av rasen är ett plus men inget krav, stort intresse för pälsvård är ett måste liksom boende i Stockholm eller dess omedelbara närhet.


Självklart följer vi SKK's Fodervärdsavtal.

 
 
Ingen bild

Elizabeth Olausson

21 juli 2010 23:16

Hej!
Såg din annons och blev nyfiken på den här rasen. Jag har pudlar och har en liten uppfödning och har en reg. kennelnamn. Just nu har jag bara en hane hemma. Har två tikar på utlånade och de trivs så bra i sina nuvarande hem att jag planerar att låta dem stanna där de är. Har en hane på 7 år hemma. Är nyfiken på att hitta en ny ras. Jag gillar att träna agility, ställer gärna ut mina hundar. Har haft pudel i 18 år. Har mycket erfarenhet av pälsvård och klipper mina hundar själv. Flera av mina valpar som jag fött upp kommer till mig för att bli klippta. Kan klippa både vardagsfrisyr och till utställning. Jag har inte tänkt att föda upp en ny ras men jag skulle vilja ha en hund till sällskap. Men jag ställer gärna ut.
Jag kan tänka mig en hund på foder. Jag är även intresserad om du har en hund som är lite äldre eftersom jag nyligen har haft valpar. Sålde den sista valpen 15 juni.
Hör av dig till mig så kan jag berätta lite mer om mig själv.
MVH Elizabeth Olausson
anuradhaspudlar@hotmail.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Boel & Edit Rosenlund - 20 september 2010 15:39

... from me..... Har helt enkelt inte haft tid att blogga, men det ska bli bot och bättring! Den här bloggen kommer att fyllas med lite bilder från valpköparna som ramlat in, tusen tack!   Sedan kommer bloggen att ligga som en länk under den ...

Av Boel & Edit Rosenlund - 7 september 2010 13:54

  BUCKWHEAT ROMEO MONTAGUE "Romeo" (Romeo and Juliet) Ägare: Familjen Anker Defriis, Borlänge       BUCKWHEAT PRINCE HAMLET "Sydney" (Hamlet) Ägare: Patrik och Lina Malm, Solna      BUCKWHEAT TITANIA QUEEN OF FAIRIES "Wilma" ...

Av Boel & Edit Rosenlund - 7 september 2010 12:50

Fr o m fredag t o m söndag flyttade alla 6 valpar till sina nya toppenhem! Här är valparna med sina nya ägare!      "Romeo" med Stina Defriis   "Julia" med Per och Yvonne Mattsson      "Nórah" med Per, Marita och Tommy Johansson ...

Av Boel & Edit Rosenlund - 3 september 2010 08:06

I går var hela kullen hos veterinären och blev chipmärkta och vaccinerade, det gick jättebra, valparna var så duktiga!   Ikväll flyttar första valpen, och sedan fortsätter leveranserna under lördagen och söndagen, när man står mitt i stöket ser m...

Av Boel & Edit Rosenlund - 30 augusti 2010 13:27


Nu har valparna fyllt 7 veckor och nedräkningen har börjat, lite vemodigt men roligt med våra fina valpköpare!   Så här såg det ut igår när tik ljusblå inspekterade Bällstas fotbollsplan....      ...

Presentation


Buckwheat Miss Moneypenny "Penny" född 3 augusti 2006
(Ch Wheaten Island's Gorgeous Quincy x Ch Buckwheat Helga Hufflepuff

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
Juni 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards